Asiakaspolku - Mitä se verkkosivuilta vaatii?

Olet ehkä kuullut markkinointiväen puhuvan asiakaspolusta (Customer Journey) ja muista komeista markkinoinnin termeistä. Hienon sanan takana on kuitenkin myös hieno ajatus. Asiakasta autetaan verkkosivuilta löytyvän sisällön avulla. 

Ylivoimaisesti suurin osa etsii ostopäätöksen tueksi tietoa verkosta. B2B-myynnissä tämä eritoten korostuu. Jokainen polku on omanlaisensa, mutta ne noudattavat pitkälti samaa kaavaa. Käyn tässä blogissa läpi yleisimmät polut ja miten verkkosivut optimoidaan sitä varten.

Näin selvität ovatko verkkosivusi nykyaikaiset

Teemme verkkosivuja työksemme, joten uskallan väittää, että meillä on jotain kompetenssiä huudella. Autan mielelläni sinua selvittämään, onko nykyiset verkkosivusi vuoden 2019 vaatimalla tasolla.

Mobiilikäyttäjien määrä lisääntyy jatkuvasti. Vuonna 2017, kaikista verkkovierailuista 63 % tehtiin mobiililaitteilla. Keskimääräinen kävijä viettää verkkosivuilla aikaa n. 4 minuuttia ja katselee keskimäärin alle 4 sivua. HUOM! Tässä on mukana myös YouTube ja Facebook - jotka nostavat keskimääriä ihan huimasti.

Tilaa aihepiirin verkkosivut RSS-syöte