Tyylikkäät ja myyvät verkkosivut

Verkkosivut voivat olla kuluerä tai sitten ne voivat tuoda rahaa taloon enemmän kuin keskiverto myyjä. Kaikki riippuu siitä, minkälaista markkinointistrategiaa verkkosivuit ovat suunniteltu toteuttamaan.

Toiselle verkkosivut voivat olla käyntikorttimaiset, jotka tarjoavat yhteystiedot sekä perustietoa yrityksestä. Toiselle verkkosivut ovat myynnin ja kasvun elinehto. Tärkeintä on, että verkkosivut toteuttavat yrityksen strategiaa ja ovat yrityksen näköiset, sillä se on monesti ensikontakti yritykseen.

Verkkosivujen teknisellä toteutuksella on väliä

Olipa strategia verkkosivuille mikä tahansa, ei ole yhdentekevää, miten verkkosivut ovat toteutettu. Puoli-ilmaisella saa puolivillaista, joka kostautuu, kun sivustoa on tarkoitus päivittää.

Parhaatkaan verkkosivut eivät kuitenkaan ole yhtään mitään, mikäli ne eivät toimi kunnolla. Internetin liikenteestä mobiilikäyttö oli vuonna 2017 63 %, joten verkkosivujen on toimittava ja verkkosivut on suunniteltava ensisijaisesti toimimaan mobiililaitteissa.

Huonosti toteutettu sivusto ei myöskään löydy hakukoneista. Hakukonelöydettävyys on tärkeää, sillä uusi potentiaalinen asiakas ei tiedä olemassa olostasi, eikä tee hakua yrityksesi nimellä. Siksi on tärkeää löytyä yrityksesi toiminnan kannalta oleellisilla hakusanoilla.

Verkkosivujen helppo päivittäminen säästää aikaa ja rahaa

Staattiset verkkosivut eivät herätä mielenkiintoa. Mikäli verkkosivuja ei ole helppo päivittää itse tai sisällöntuotto esimerkiksi blogin muodossa ei onnistu, käy se isosti kukkaron päälle tai pahimmillaan verkkosivuista muodostuu vain taakka ja pakollinen paha.

Ihminen etsii tietoa, ei myyntipuheita. Siksi useimmiten laadukasta ja kiinnostavaa sisältöä tarjoava verkkosivu saa parhaimmat kävijät.

Kävijätilastoilla voidaan tehdä korjausliikkeet

Tyylikkäät verkkosivut saattavat sokaista kuvittelemaan, että työ on valmis ja voidaan vain odotella yhteydenottoja. On elintärkeää myös seurata, mitä sivuston vierailijat verkkosivuilla tekevät. Pelkkä kävijämäärä ei kerro vielä mitään. Kunnollinen kävijätilastointi kertoo, mistä ja miten kävijät ovat verkkosivuille löytäneet ja mitä he siellä tekevät. Ja tärkeintä, mitä sisältöä kulutetaan ja kauanko keskimääräinen vierailija kuluttaa aikaa verkkosivuilla.

Vain tilastoinnilla voidaan tehdä tarvittavia toimenpiteitä - joko hienosäätöä tai ison käden korjaustliikkeitä.

Toimivien ja tyylikkäiden verkkosivujen ei tarvitse maksaa maltaita

Voi kuulostaa, että verkkosivujen toteutus kuuluisi tiedeyhteisön työnkuvaan. Ei kuitenkaan. Verkkosivuston tekijän pitää vain tietää, mitä tekee sekä seurata käyttäytymisten muutoksia ja suuntauksia. Se mikä toimi 2010, ei toimi tänä päivänä. Ei takuulla.

 

Epäilyttääkö? Ota yhteys. Jutellaan vartti. Lupaamme ilmaisen kartoituksen!